Sabtu, Jun 15, 2013

APAKAH TUHAN ITU BENAR-BENAR ADA?


WAJIB BACA: APAKAH TUHAN ITU BENAR-BENAR ADA?
(3 Pertanyaan, 1 Jawaban)

Ada seorang pemuda bijak yang telah lama belajar dan menetap di luar negara kembali ke tanah air. Sesampainya di rumah, dia meminta kepada orang tuanya untuk mencari seorang guru agama atau sesiapa sahaja yang mampu menjawab 3 pertanyaan darinya. Akhirnya orang tua pemuda itu mendapatkan seorang ustaz.

Pemuda (dengan nada sombong): "Anda siapa? Bolehkah anda menjawab pertanyaan saya?"

Ustaz: "Saya hanya hamba ALLAH  dan dengan izinnya saya akan menjawab soalan anda."

Pemuda (tetap dengan nada sombong): "Anda yakin? Sedangkan ramai profesor dan para cerdikiawan tidak mampu menjawab pertanyaan saya."

Ustaz: "Saya akan mencuba sejauh kemampuan saya."

Pemuda: "Saya ada 3 pertanyaan. Yang pertama; Kalau memang TUHAN itu ada, tunjukkan wujudnya TUHAN kepada saya. Yang kedua; Apakah yang dimaksudkan dengan TAKDIR ? Yang ke tiga; Kalau SYAITAN itu diciptakan dari api, kenapa dimasukkan ke neraka yang diperbuat dari api juga. Tentu ia tidak menyakitkan syaitan kerana mereka memiliki unsur yang sama. Apakah TUHAN tidak pernah berfikir sejauh itu?

Tiba-tiba ustaz tersebut menampar pipi si pemuda tadi dengan keras.
slapping hand
Pemuda (sambil menahan sakit): "Kenapa anda menampar saya? Adakah anda marah dengan soalan saya?"

Ustaz: "Saya tidak marah. Tamparan itu adalah jawapan saya untuk 3 soalan yang anda ajukan kepada saya."

Pemuda: "Saya tidak faham!!"

Ustaz: "Bagaimana rasanya tamparan saya?"

Pemuda: "Tentu sahaja saya merasakan sakit!"

Ustaz: "Jadi anda percaya bahawa sakit itu ada?"

Pemuda: "Ya..percaya !!"

Ustaz: "Tunjukkan kepada saya wujudnya sakit itu."

Pemuda: "Itu tidak mungkin!!"

Ustaz: "Itulah jawapan untuk soalan pertama anda. Kita semua dapat merasakan keberadaan TUHAN tanpa mampu melihatNya."

Ustaz: "Adakah malam tadi anda bermimpi akan ditampar oleh saya?"

Pemuda: "Tidak."

Ustaz: "Adakah anda pernah terfikir akan menerima sebuah tamparan dari saya hari ini?

Pemuda: "Tidak!!"

Ustaz: "Itulah yang dinamakan TAKDIR."

Ustaz: "Diperbuat dari apakah tangan yang saya gunakan untuk menampar anda ini?

Pemuda: "Kulit!"

Ustaz: "Diperbuat dari apa pula pipi anda itu?"

Pemuda: "Juga kulit!"

Ustaz: "Bagaimana rasanya tamparan saya?"

Pemuda: "Tentulah sakit!!"

Ustaz: "Walaupun syaitan diperbuat dari api dan neraka juga diperbuat dari api, tetapi jika TUHAN berkehendak maka neraka akan menjadi tempat menyakitkan bagi syaitan.

MASIHKAH ANDA MERAGUKAN KEHADIRAN TUHAN DALAM HARI-HARI ANDA?
SESUNGGUHNYA TIADA TUHAN SELAIN ALLAH SWT...