Jumaat, Disember 21, 2012

HAK BERMAIN HAK KAMI

Assalamualaikum..

gembira
Lama tul tak mengupdate blog ni. Tiba2 rasa tak cukup masa lak. Dengan line internet yang slow dan cuaca yang sentiasa hujan dan lembab, menyebabkan CA jadi lembab gak..hehe. Tambah lagi time cuti sekolah ni. Dengan serangan yang bertalu2 dari abang2 dan adik2 yang balik kampung, rasa tak cukup kakitangan lak..

Sepanjang cuti sekolah ni, CA memang jadi suri rumah sepenuh rasa. Sibuk dok melayan anak2 kecil yang tak seberapa nak kecil dah. Kerja dorang hari-hari ialah makan, main, tengok tv dan tidur. Bangun tidur, dorang akan sambung semula aktiviti2 tadi sampai malam..huhu..

kanak-kanak
Ada satu hari tu CA suruhlah si adik yang berumur 2 tahun kemaskan mainan yang disepahkan di ruang tamu. CA tengok dah lama sangat dia bermain dengan abangnya dan nak dorang simpan mainan yang bersepah tu. Tapi pandai pulak si kecik tu menjawab "Hak bermain hak kami" dan si abang yang 4 tahun pulak menambah "Kami akan tetap bermain walau tak der mainan."

Hai..kecik2 pun dah pandai nak menuntut hak. Gara2 iklan Milo lah ni..Main lah korang sampai pengsan..

kanak-kanak


6 comments :

  1. hahahaha..kelakar, 'Main lah korang sampai pengsan' ...XD seronok jadi budak-2.tk pyh buat kerja.mkn, tido, main, mkn, tido, main... huhuhu T.T rindu zaman kanak-2...

    BalasPadam
    Balasan
    1. jadi kanak2 mmg best..rindu ssgt dgn zaman ni..

      Padam
  2. budak2 sekarang cepat meniru apa yg mereka lihat dan dengar..

    BalasPadam
    Balasan
    1. tu lah kak..
      kena pantau dorang ni btl2 supaya x mniru bnda yg xelok..

      Padam
  3. dalam xsedar..mereka terpengaruh...kl ikot yang baik..ok jgk la...kl ikot yg tak elok..haru..

    BalasPadam